Kontrasty i analiza w marketingu internetowym
Redakcja 10 października, 2023Marketing i reklama ArticleKonkurentem jest każda firma, która rozwiązuje ten sam problem co Ty na rynku docelowym. Sprawia to, że im więcej firm dostarcza podobną usługę lub produkt, na jednego klienta przypada więcej propozycji biznesowych. Przykład: Pepsi i Coca-Cola są konkurentami, ponieważ sprzedają to samo na tym samym rynku. Jednak nie każda podobna firma jest bezpośrednim konkurentem, co jest częstym błędem popełnianym przez ludzi.
Dobry przykład na początek
Weźmy na przykład restauracje i kawiarnie. Obydwa są miejscami, w których można zjeść, ale nie konkurują ze sobą. Restauracje serwują posiłki, a kawiarnie lekkie przekąski i napoje. To podobna historia w przypadku rozwiązań niezależnych i korporacyjnych. Produkty mogą być podobne, ale te same rozwiązania nie wpisują się tak samo w przypadku obu grup demograficznych.
Znalezienie 3-5 odpowiednich konkurentów. Większa próbka nie ma większego znaczenia, a wręcz komplikuje sprawę. Do przeprowadzenia próbki testu stosujemy technologie business intelligence – power bi licensing
Benchmark konkurencji należy wykonać stosując zestaw tych samych badanych punktów styku.
Jakie słowa kluczowe skojarzone są z domeną konkurencji
Każdy powinien znać przynajmniej jednego konkurenta, a informacje te można wykorzystać do znalezienia kolejnych. Po prostu podłącz domenę konkurencji do swoich crawlerów i sprawdź konkurencyjność domen. Przeanalizuj inne witryny internetowe, które plasują się pod wieloma podobnymi słowami kluczowymi. Taki pogląd na sytuację zdecydowanie poprawi semantyczne zrozumienie sytuacji, w jakiej znajduje się Twój biznes online.
Zobacz kto i gdzie się reklamuje
Wyszukiwanie firm, które licytują słowa kluczowe w Twojej branży może być nieco bardziej wiarygodne niż sprawdzanie nakładania się ruchu organicznego. Dzieje się tak dlatego, że ma tendencję do wyłaniania bezpośrednich konkurentów, a nie blogów lub innych witryn o różnych modelach biznesowych. Zobacz: https://frontrow.com.pl/seo-performance/pozycjonowanie-sklepow-sportowych/
Należy wiedzieć jakie media stosuje konkurencja by dotrzeć do klienta. Nie należy się przy tym demotywować, ponieważ umiejętne stosowanie podobnych kanałów, pozwoli uzyskać sprzedaż również i u Ciebie. Większość biznesów internetowych bazuje na tych samych schematach i dzieje się to przede wszystkim z powodu niewykonania analizy konkurencji. Wystarczy tak niewiele by uzyskać lepszy odzew od rynku niż firmy, które od lat powielają ten sam schemat.
You may also like
Najnowsze artykuły
- Jak zaplanować ogród marzeń krok po kroku
- Jak wybrać meble do domu, aby stworzyć spójne i stylowe wnętrze
- Jak wybrać najlepszą technikę nadruku na czapkach?
- Jak skutecznie budować zaangażowanie na Instagramie – 10 kluczowych wskazówek
- Najlepsze kraje migracji inwestycyjnej: gdzie warto lokować kapitał dla obywatelstwa
Najnowsze komentarze
Kategorie artykułów
- Biznes i finanse
- Budownictwo i architektura
- Dom i ogród
- Dzieci i rodzina
- Edukacja i nauka
- Elektronika i Internet
- Fauna i flora
- Inne
- Kulinaria
- Marketing i reklama
- Medycyna i zdrowie
- Moda i uroda
- Motoryzacja i transport
- Nieruchomości
- Praca
- Prawo
- Rozrywka
- Ślub, wesele, uroczystości
- Sport i rekreacja
- Technologia
- Turystyka i rekreacja
Dodaj komentarz