Dostępny od ręki projekt logo to nieosiągalna na rynku opcja!

Kiedy ktoś otwiera własną działalność, chce jak najszybciej stworzyć kompletną identyfikację wizualną. Ma ona duże znaczenie dla promocji firmy. Niektórzy oczekują więc, by agencja reklamowa wykonała logo na już. Trzeba jednak wiedzieć, że projekt tego firmowego znaku nie jest dostępny od ręki.

Dlaczego projektowanie logo zajmuje dużo czasu agencji reklamowej?

Projektowanie logo firmy jest czasochłonne, gdyż wymaga włożenia w to dużo pracy i energii. Najpierw dobra kreatywna agencja reklamowa Whiteart.pl zaczyna od stworzenia briefu, czyli w zasadzie od ustalenia najmniejszych szczegółów z klientem. Ma to na celu poznanie jego działalności i oczekiwań względem danego logo. Dopiero wiedząc już wszystko, może przystąpić do pracy, a pracy jest co niemiara. Na tym etapie powstają pierwsze szkice, pomysły, dokonywane są pierwsze wybory i poprawki. Z czasem wybrany projekt logo firmy trafia do klienta, w celu dokonania oceny przez samego zamawiającego. Na podstawie jego uwag, projektant wprowadza zmiany i poprawki. Niektóre agencje reklamowe o profilu brandingowym ograniczają ich ilość. Są jednak i te, które poprawiają znak do skutku. Im lepiej specjalista dogada się z klientem i pozna jego potrzeby, tym szybciej trafi w jego gust i stworzy logo, które nie będzie wymagało już żadnych poprawek. Współpraca projektanta z klientom jednak nie zawsze przebiega tak kolorowo. W związku z tym potrzeba wielu prób i błędów, by w efekcie tego wypracować satysfakcjonujący efekt. Efekt, z którego zamawiający będzie zadowolony, a wykonawca dumny. Zadowolenie zawsze musi być po obu stronach.

Jak powinien wyglądać dobry projekt logo marki?

Zazwyczaj projektowanie logo dla firmy – zobacz: www.whiteart.pl/projektowanie-logo – jest bardzo trudne i długotrwałe, chociażby z uwagi na to, że jego twórca dba o jak najwyższą jakość tego znaku. Chce go stworzyć w taki sposób, aby faktycznie przynosił korzyści zamawiającemu i jego firmie. Jeśli ktoś tworzy logo na już, czyli pośpiesznie, zapewne nie przykłada się do swojej pracy, a takie logo może nie być dobre. Dobre logo to takie, które charakteryzuje się prostotą, dopasowaniem, uniwersalnością, ponadczasowością, jasnością przekazu i zapamiętywalnością. By uzyskać taki efekt, trzeba spędzić na pracy długie godziny. Nawet najlepsza agencja bandingowa będzie potrzebowała na to sporo czasu, pomimo iż ma wiedzę, doświadczenie i odpowiednie narzędzia. Do takich prac nigdy nie podchodzi szablonowo, ale przeciwnie, indywidualnie. To wpływa na satysfakcjonujący efekt.

Księga znaku, czyli instrukcja obsługi logo od agencji reklamowej

Profesjonalne logo powinno mieć również księgę znaku. Księga znaku to w pewnym sensie instrukcja obsługi logo. Zawarte są w niej informacje dotyczące tego, w jakich wersjach kolorystycznych, czy w jakich rozmiarach można się nim posługiwać. Podpowiada, jaki kolor logo zastosować na konkretnym tle. Księga identyfikacji wizualnej to ogromne ułatwienie dla osób, które mają zamiar tworzyć kolejne elementy wizerunkowe. Bo przecież wszystkie powinny ze sobą współgrać. Kiedy na liście prac do wykonania pojawia się jeszcze wspomniana księga znaku logo, czas potrzebny na realizację tego zamówienia, nieco się wydłuża. I to jest kolejny dowód na to, że pomimo wielkich chęci, nie da się wykonać logo i księgi na już. Takie usługi nie są dostępne od ręki. Na każdą z tych prac potrzeba czasu. Warto jednocześnie dodać, że jest podstawowa i rozszerzona księga dla projektu logo. Ta druga wymaga jeszcze więcej czasu i pracy. Choć dla większości klientów nie jest potrzebna. Dlatego trzeba dobrze zastanowić się nad tym, czy jest sens decydować się właśnie na rozszerzenie. Nie należy jednak rezygnować z niej tylko ze względu na chęć skrócenia czasu pracy.

Oferta agencji reklamowej obejmuje zarówno projekty logo, jak i tworzenie księgi znaku. Czynności te wymagają czasu, bo tylko na drodze wielu szkiców, poprawek, wyborów, można uzyskać satysfakcjonujący efekt. Dobre logo i profesjonalna księga znaku to gwarancja zadowolenia. To szansa dla firmy, że będzie postrzegana jako profesjonalista i łatwo zapamiętywana. Dlatego zamiast szukać wykonawcy, który na już wykona projekt, lepiej rozejrzeć się za agencją, która zrobi to dobrze. Na marny projekt szkoda pieniędzy i zaangażowania w całe to zamieszanie z szukaniem wykonawcy, poświęcaniem czasu na dogadywanie szczegółów itd.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.