Który sport jest najlepszy na odchudzanie?

Skuteczne odchudzanie wiąże się z koniecznością systematycznego uprawiania sportu. Warto pamiętać, że wybrana aktywność fizyczna ma sprawiać radość, a nie być smutnym obowiązkiem. Podpowiadamy, który sport jest najlepszy na odchudzanie.

Bieganie na odchudzanie

Osoby zastanawiające się który sport jest najlepszy na odchudzanie często stawiają na bieganie. Popularność tego rodzaju aktywności wynika po części z braku konieczności inwestowania dodatkowych pieniędzy w celu jej uprawiania. Oczywiście istnieje wiele produktów ułatwiających biegania, jednak na początek wystarczą silna wola i odpowiednia ilość czasu. Osoby niedoświadczone powinny zaczynać od biegania truchtem przez pół godziny i stopniowo wydłużać trening do godziny, co pozwala na spalanie ponad 300 kcal. Z czasem warto postawić na intensywniejszy bieg przynoszący większe efekty. Warto pamiętać, że skuteczność treningu zależy od jego systematyczności, dlatego powinien być wykonywany co najmniej 3 razy w tygodniu.

Sport na odchudzanie – jazda na rowerze

Jednym z najpopularniejszych wyborów wśród osób starających się pozbyć zbędnej tkanki tłuszczowej jest jazda na rowerze. Tego rodzaju wysiłek pozwala na łączenie przyjemnego z pożytecznym. Jazda na rowerze tradycyjnym daje możliwość pokonywania urokliwych podmiejskich lub wiejskich tras. Korzystanie z modelu stacjonarnego w domu można łączyć z oglądaniem lubionego serialu. W obu przypadkach jazda przez godzinę pozwala na pozbycie się około 350 kcal. Należy pamiętać o dostosowywaniu tempa jazdy do indywidualnych możliwości, co pozwala na uniknięcie uczucia skrajnego wyczerpania oraz niebezpiecznych kontuzji.

Tenis – sport na odchudzanie

Osoby kochające rywalizacje często niewiedzą jaki sport na odchudzanie sprawdzi się ich przypadku. Odpowiedź jest bardzo prosta – tenis ziemny. Tego rodzaju aktywność fizyczna pozwala na spalanie największej ilości tkanki tłuszczowej, mowa o ponad 700 kcal w czasie godziny intensywnej gry. Ponadto ta popularna dyscyplina sportowa stymuluje każdą partie mięśni ciała. Dzięki temu poza utratą kalorii pozwala na równomierne budowanie pięknej, sportowej sylwetki. Jest to aktywność, która wymaga współuczestnictwa innych osób, w tym celu warto skorzystać z pomocy najbliższych lub znajomych. Podobnie jak w przypadku innych dyscyplin gra w tenisa wymaga stopniowego zwiększania stopnia jej intensywności. Po opanowaniu podstaw technicznych warto rozgrywać mecze nie dłuższe niż 45 minut. Po pewnym czasie można sobie pozwolić na ponad godzinne pojedynki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.